.

Un tanar ii solicita presedintelui Traian Basescu sa ii aprobe eutanasia

Publicat de Criss sâmbătă, noiembrie 29, 2008


Un tanar de numai 29 de ani, crescut la orfelinat, solicita printr-o scrisoare adresata presedintelui Traian Basescu sa ii aprobe eutanasierea.

Eugen Constantin Anghel este internat acum la spitalul din Constanta, in imposibilitate de a se mai deplasa, si cere acum autoritatilor statului dreptul sa moara, scrie Ziua.

"Sufar de prea mult timp si am depus nenumarate eforturi eu si prietenii mei pentru a fi ajutat", se arata in epistola catre administratia prezindentiala, care a confirmat inregistrarea acesteia si faptul ca un raspuns se afla in analiza.

Eugen a trait primii 18 ani din viata in Centrul de plasament "Ion Creanga" din Piatra Neamt. Cand au aparut primele semne de boala, la 23 de ani, venise deja in Constanta, unde fusese ajutat sa lucreze la Santierul Naval de catre alti orfani ca si el, care stiau cum merg lucrurile in zona.

Nu o singura boala, ci aproape o duzina ii macinau trupul, astfel incat orice cale de scapare era blocata.

Ficatul ii este distrus de o ciroza adunata de prin spitale, Eugen fiind pe lista celor care asteapta zadarnic un transplant. Operatiea oricum ar fi mult ingreunata, din cauza altor afectiuni la fel de grave: varice esofagiene, hernie ombilicala si inghinala si mai ales capacitatea de coagulare foarte scazuta a sangelui.

De cateva zile se afla din nou internat in spital, la Constanta. Nu-si mai poate misca aproape deloc picioarele si are dureri cumplite. "Am avut iar o noapte alba, n-am putut sa dorm. Stau in pat, dar in niciun caz nu ma odihnesc. Cu scrisoarea, nu, nu e o gluma, nu pot sa glumesc cu viata mea. Am dat o fuga acasa, la baieti. Avem acolo un calculator si am reusit sa raman singur. Asa i-am scris presedintelui".

"Aproape toti chirurgii mi-au vorbit frumos si pe urma mi-au dat cu flit. Am probleme cu sangele si ei nu se risca. Ca pot sa mor pe masa de operatie. Pai, ce sanse sa mai am, ca aici, in Romania trebuie sa traiesti numa' cu sperante ca o sa-ti fie si tie bine", spune Eugen.

Doctorul Mircea Savu, director la Institutul Oncologic Fundeni, marturiseste ca, nici ca medic, nici ca om, nu se poate gandi nicio clipa la faptul ca acea metoda de ucidere, numita mai degraba cinic eutanasie, adica "moarte frumoasa", ar putea fi oficializata vreodata in Romania. "E simplu sa spui: da, dom'le, omul asta sufera prea mult ca sa mai poata trai asa; dar cine si cu ce suflet poate sa curme viata cuiva, in numele civilizatiei? Suntem totusi si crestini...", spune doctorul Savu. Ca oricare alt om, Eugen merita, trebuie si poate sa traiasca, fara sa taie firul destinului.

Reacții: 

Totalul afișărilor de pagină

Feed

Powered by Descopera Travel

dictionar-roman.com