.


Din 1908, de cand Henry Ford a lansat Model T, primul autoturism accesibil produs in serie, America a fost cea mai mare piaţă auto din lume, insă nimic nu durează la infinit, China avand şanse maxime să o detroneze in următorii ani, prin creşterea economiei şi populaţiei sale, relatează Reuters, preluat de NewsIn.

Candva, in viitorul nu foarte indepărtat, consolidarea clasei de mijloc din China şi cererea din ce in ce mai mare de autoturisme vor da la o parte piaţa americană şi vor ocupa prima poziţie la nivel mondial. 

Scenariul este logic, avand in vedere populaţia Chinei, de peste 1,3 miliarde de locuitori, o cincime din totalul mondial, şi economia solidă, care, deşi nu mai inregistrează o creştere de peste 10%, are in continuare o stabilitate demnă de invidiat.

“Piaţa auto chineză va creşte exponenţial in următorii 5-10 ani”, a declarat Mirko Mikelic, analist in cadrul Fifth Third Bank. “Au o bază de consum care creşte constant, aşa că nu cred că va fi surprinzător dacă piaţa chineză o va depăşi pe cea americană in următorii zece ani”.

Insă plasarea Chinei pe primul loc din punct de vedere numeric are implicaţii mai largi pentru sectorul auto mondial. In contextul in care din ce in ce mai mulţi oameni vor să işi cumpere prima maşină, se estimează că cererea de maşini mici, ieftine şi solide va domina piaţa chineză. Constructorii americani nu s-au concentrat in ultimii ani pe producţia de maşini mici, ceea ce inseamnă că vor fi construite mai multe autoturisme in Europa şi in Asia, continuand tendinţa de indepărtare de Detroit ca centru de cercetare şi dezvoltare. Cu toate acestea, constructorii americani ar trebui să beneficieze de imaginea bună pe care o au in pieţele emergente, precum China.

“Creşterea Chinei subliniază faptul că grupurile auto care se vor descurca bine in această situaţie sunt cele cu adevărat globale”, a declarat Aaron Bragman, analist in cadrul IHS Global Insight. “In cazul in care grupul nu are o prezenţă globală, va avea de pierdut”.

Spre deosebire de celelalte pieţe auto, China a continuat să afişeze o creştere impresionantă in acest an. Pe 9 iulie, Asociaţia Constructorilor Auto din China a anunţat că vanzările de autoturisme au crescut cu 47,7% in iunie, la 872.900 de maşini, susţinute in parte de măsurile guvernamentale de stimuli, ce au inclus injumătăţirea taxei de vanzare pentru maşinile mici şi subvenţii pentru cumpărătorii din zonele rurale. Asociaţia a anunţat că numărul total de autovehicule vandute in 2009 va depăşi 11 milioane de maşini.

In Statele Unite, vanzările au scăzut cu 27,7% in iunie, la 859.847 de maşini, iar analiştii estimează că numărul total de autovehicule vandute in 2009 va fi de 10 milioane. Datele din SUA nu includ, insă, şi vanzările de camioane, aşa cum este cazul Chinei. In plus, vanzările din Statele Unite sunt estimate să revină odată cu economia, la circa 14 milioane de unităţi anual. Cu toate acestea, piaţa americană este aproape saturată, fiind mai multe autoturisme decat persoane cu carnet de conducere, in timp ce China este departe de acest nivel.

Intr-un document publicat pe 6 iulie, analistul Hung Bin Toh, din cadrul Credit Suisse, a precizat că, pană in 2012, “estimăm să atingem 148 de autoturisme la 1.000 de locuitori”, de cinci ori peste nivelul actual.

Pentru constructorii auto, China reprezintă cea mai bună ocazie de a-şi extinde rapid vanzările, fără să se lupte pentru cota de piaţă, ca in Europa sau in Statele Unite. Sursa: Ziua

Reacții: 

Totalul afișărilor de pagină

Feed

Powered by Descopera Travel

dictionar-roman.com

căutare personalizată

Caricatura zilei!!

caricaturi,benzi desenate,caricatura zilei

Vremea în Bârlad!!

.